الفبای ناخوانای احساس

یک قلم، دفتری هزار برگ و یک دنیا حرف، از کجا آغاز کنم که من با تو آغاز شدم ای خدای خوبم.

الفبای ناخوانای احساس

یک قلم، دفتری هزار برگ و یک دنیا حرف، از کجا آغاز کنم که من با تو آغاز شدم ای خدای خوبم.

این نیز بگذرد؟

سه شنبه, ۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۰۷ ق.ظ

بچه که بودم وقتی کتاب تاریخ رو میخوندم که نوشته بود دوران قدیم پادشاهان ظالم بودند و مردم توی فقر و تنگدستی زندگی میکردند و سلسله ها عوض میشدن و باز هم پادشاهان ظالم روی کار میومدن که همه هم نالایق بودن و به فکر مردم نبودن و جهل و فقر و بیماری بیداد میکرد، با خودم میگفتم خدا را شکر که ما توی اون دوران نبودیم. جنگ عراق رو پشت سر گذاشته بودیم اما من انقدر بچه بودم که میگفتم خدا را شکر کشورم انقدر پر قدرته که با اینکه همه دنیا باهاش دشمن هستند ولی تونسته عراق را شکست بده. اما یکم بزرگتر که شدم و معنی گرانی و طبقه ضعیف جامعه را درک کردم، تازه متوجه شدم که چقدر بدشانس بودیم که توی این دوران و کلا توی این کشور بدنیا اومدیم. هیچ وقت دنبال این نبودم که مهاجرت کنم چون نه شرایطش رو داشتم و نه جسارتش رو. اما دلخوش بودیم که شاید یه دولتی روی کار بیاد که تمام سختی و گرونی و شرایط بد اقتصادی رو بشوره ببره. اما زهی خیال باطل. اینقدر دزد و باند و مافیا توی این کشور جمع شده که منجی عالم هم بیاد کاری نمیتونه انجام بده. این جنگ بیولوژیک هم که شده قوز بالا قوز. اینقدر ذهن مردم درگیر این بیماری شده که مشکلات اقتصادی به چشم نمیاد و عرصه برای جولان‌دهی یه عده که نه خدا را میشناسند و نه به فکر مردم هستند باز شده. یه روز قیمت گوشت و مرغ دو برابر میشه یه روز روغن خوراکی رو از بازار جمع میکنن یه روز داروهای حیاتی رو قاچاق میکنن و هیچکس هم زورش نمیرسه. خدا خودش عاقبتمون رو به خیر کنه و قدرتی بده که بتونیم از پس این مشکلات بربیایم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۸/۰۶
الهام پرتو

نظرات  (۵)

این نیز بگذرد

تازه روزهای خوبمونه!

پاسخ:
میگذره اما چه جوری گذشتنش مهمه
خدا عاقبتمون رو ختم به خیر کنه

سلام الهام جان

نمیدونم به وبلاگت سرمیزنی یا نه. اما من امروز اتفاقی اومدم وبلاگم و دیدم توی بخش نظرات سراغ نیمه جدی روگرفته بودی و من اون موقع بی خبر بودم ازش.

اما حالا خبر دارم و میدونم که حالش خوبه و توی اینستاگرام فعاله. گفتم خبر بدم بهت.

پاسخ:
سلام عزیزم. وای چقدر خوشحال شدم از دیدن پیام تو دوست قدیمی. ممنون که خبر دادی .

انقدر ذوق کردم کامنتم رسید به دستت...

پاسخ:
قربونت برم دوست عزیزم

الهام جون لطفا خصوصی رو چک کن عزیزم

پس چرا نمیگذره دوستم...

بیا یه چیزی بگو از این روزهات

پاسخ:
هرچند که این روزها بیشتر نوشته های آدم ها تم غم یا عصبانیت از وضعیت زندگی داره و شاید خوشایند نباشه ولی چشم مینویسم. ممنون دوست عزیزم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی